Błędne hasło

Zombie
vps, zarządzanie
Cosiek
Cosiek

Witam Pytanie może i błahe ale jestem nowicjuszem w obsłudze VPS'ów 😃 Chodzi o to, że po odpaleniu konsoli VNC proxmox loguje mi jako gość a gdy chcę przelogować na admina to, ani w wierszu poleceń przez "su", ani podczas odpalania komputera hasło nie pasuje i teraz nie wiem gdzie mam wyciągnąć to hasło -to z meila jak i to z proxmox nie pasują. Są gdzieś jakieś inne hasła przypisane do konta?

Kaczuc
Kaczuc

Hasło do promoxa generujesz w panelu, zaś hasło do samej konsoli (root) jest na meilu można wiedzieć czemu chcesz się tam dostać? Administracją VPS możesz zająć się przez dowolny program, który oferuje połączenie na porcie SSH (22) nawet w konsoli cmd.

Cosiek:

Chodzi o to, że po odpaleniu konsoli VNC proxmox loguje mi jako gość a gdy chcę przelogować na admina to, ani w wierszu poleceń przez “su”, ani podczas odpalania komputera hasło nie pasuje

Wklej zdjęcie jeśli możesz ;p

Cosiek
Cosiek

vnc|690x387 No właśnie hasło z meila nie łapie a przez ssh programem "putty" bez problemowo.

Może opisze co chcę zrobić otóż w wierszu poleceń muszę odpalić proces dotnet, który będzie cały czas aktywny, a gdy robię to przez program "putty" automatycznie po rozłączeniu z programem tracę sesje i wyłącza się odpalony proces. Chciałem to zrobić przez konsole VNC aby wiersz poleceń cały czas był odpalony.

Kaczuc
Kaczuc

Cosiek:

gdy robię to przez program “putty” automatycznie po rozłączeniu z programem tracę sesje i wyłącza się odpalony proces.

Użyj polecenia screen do odpalenia tego softu wtedy nawet gdy wyłączysz konsole program nadal będzie włączony Podczas instalacji Ubuntu Desktop masz możliwość ustawienia własnego hasła do użytkownika.

Glenor
Glenor

Można mieć graficzny system na VPS? XD

DBanaszewski
DBanaszewski α-tester v3

Oczywiście, każdy VPS ma kawałek karty graficznej, która umożliwia to, choć nie będzie to demon prędkości 😛

system
system