Pytania dotyczące instalacji Windowsa

Zombie
vps
Speszjal
Speszjal

Witam. Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak mam zainstalować windowsa na vps kvm? Czy ja musze specjalnie na te 14 dni kupić klucz do windowsa? Jak to działa? Jestem zielony w tym wszystkim :( Proszę nie piszcie że skoro się nie znam to po co to robię. Chce się paru rzeczy nauczyć. Jestem totalnym samoukiem. Proszę o pomoc.

adminek153
adminek153 Moderator forum.lvlup.pro

Zobacz na ten wątek: :slight_smile:

https://lvlup.rok.ovh/t/podstawy-serwera-vps-kvm/55

Musisz posiadać licencje na dany system.

Speszjal
Speszjal

A dałoby radę jakoś zainstalować z tą 91dniową wersją próbną windowsa 8.1?

adminek153
adminek153 Moderator forum.lvlup.pro

Nie można korzystać z systemu bez podania klucza licencji.

Speszjal
Speszjal

skąd mieć ten klucz licencji

LinGruby
LinGruby Pionier

Chyba kupić w Microsoft, jak chcesz instalować Windows, a z tego co wszyscy wiedzą Windows jest płatnym systemem ;-) A tym bardziej instalując na serwerze.

SystemZ
SystemZ Admin lvlup.pro

Należy mieć licencję. Każdy producent ma swoje zasady licencyjne.

W przypadku desktopowych systemów Microsoft musisz kupić system i wtedy możesz go zainstalować. Raczej nie ma wersji testowych, chyba że jakieś wersje enterprise ale raczej niedostępne dla przeciętnych osób bez umów z nimi. Nie pamiętam już.

Dla wersji serwerowych jest darmowy trial 90dni o ile pamiętam, możesz wtedy normalnie legalnie ściągnąć z ich strony obraz .iso i zainstalować na VPS czy na każdym innym komputerze.

Oczywiście to z pamięci, proponuję zerknąć na stronę Microsoftu po szczegóły lub po prostu zadzwonić na ich infolinię i zapytać.

Speszjal
Speszjal

A jak dodać .iso jak nie ma go na liście ?

adminek153
adminek153 Moderator forum.lvlup.pro

Napisać zgłoszenie z taką prośbą - https://lvlup.pro/panel/support/ticket

anon82750602
anon82750602

Ehh już widziałem amatorów którzy mają (tak, nadal xD) serwery na windowsie...