Serwer mc nie wykorzystuje wszystkich rdzeni. Co poradzić?

Zombie
vps, minecraft, zarządzanie, ubuntu, openvz
gelo1238
gelo1238

Witam wszystkich.

Mam problem z serwerem minecrafta postawionym na vpsie. Problem polega na tym, że serwer, mimo najwyższego priorytetu, nie jest w stanie wykorzystać całej mocy procesora. Maksymalnie ciągnie 50% jego mocy czyli tylko jeden rdzeń. Jest to serwer creative przeznaczony do redstone więc moc procesora jest potrzebna, a nie mogę jej w pełni wykorzystać. Z linuxem nie mam dużego doświadczenia, dopiero się uczę.

System to Ubuntu 14.04 Oferta VPS to OpenVZ 4GB

DoreK
DoreK α-tester v3

Nic z tym nie zrobisz, serwer MC jest jednowątkowy. Kup KVM, OpenVZ nie nadaje się do takich serwerów MC. Tyle. Miałem ten sam problem ;]

Timo
Timo Moderator forum.lvlup.pro

Jeśli już to jeden wątek, 2x vCPU to dwa wątki procesora, co de facto przypada na jeden rdzeń. Gdy robiłem serwer na vps, to zawsze wykorzystywał tyle ile musiał, raczej z obu wątków.

Nieznajomy11
Nieznajomy11 Moderator forum.lvlup.pro

Niestety, redstone jest obsługiwany w głównym wątku serwera. W innych przypadkach gdy korzystamy z zewnętrznych pluginów mogą one używać innych wątków, ale redstone jest jakby to ująć - wbudowany :D

gelo1238
gelo1238

A jak z worldeditem? Bo właśnie nim sprawdzałem wykorzystanie procesora i nie przekraczało tylko 50-60%.

gelo1238
gelo1238

Serwer jest w budowie więc nie chce wydawać na niego większej ilości pieniędzy. Myślałem, że już dawno silniki mc obsługują wiele rdzeni, ale niestety nić się do tej pory nie zmieniło :/ A tak w ogóle to gdzieś cie już widziałem, chyba na jakimś serwerze creative jeśli dobrze pamiętam, xant czy coś takiego.

anon10657637
anon10657637

gelo1238:

Myślałem, że już dawno silniki mc obsługują wiele rdzeni, ale niestety nić się do tej pory nie zmieniło

Coz, aktualnie jest taki tworzony: https://github.com/Diorite/ ale jeszcze droga daleka do sprawnej, stabilnej wersji 😛

gelo1238
gelo1238